Ebben a cikkünkben foglaljuk össze azokat a leírásainkat, amelyben egy helyen megtalálja, ami a jelszó változtatáshoz, vagy a biztonság növeléséhez szükséges lehet, a rendszereinket használva.
- Ügyfél jelszó módosítás
Elvesztett ügyfél jelszó esetén is könnyedén, pár lépésben visszaállíthatja jelszavát a leírásunk alapján. - CPanel/fő FTP jelszó módosítás
A leírásunk segítségével meg tudja változtatni a cPanel jelszavát, amely magát a fő FTP jelszót is megváltoztatja. - email fiók jelszavának módosítása
Email fiók jelszavának megváltoztatása után ne felejtse megadni az új jelszót az email programokban is! - VPS root jelszó megváltoztatása
Ha szükséges a VPS root jelszavának megváltoztatása, az a leírásunk segítségével elvégezhető. - 2 Faktoros hitelesítés az ügyfél fiókhoz
A két faktoros hitelesítés segít megvédeni a fiókját, állítsa be még ma! - 2 faktoros hitelesítés a CPanel felülethez
A két faktoros hitelesítés segít megvédeni a fiókját, állítsa be még ma!
Mit tehetek még a jelszavaim biztonságának érdekében?
Használjon erős jelszavakat!
Ha pl jelszókezelő alkalmazást használ, vagy akár csak a böngészőjének jelszókezelőjét, ez megoldja Ön helyett! Nem szükséges megjegyeznie rengeteg jelszót, elég egyetlen egyet, amelyet viszont védjen legalább 2 faktorral (pl egy másik eszközzel, telefonnal (sms, google authenticator), vagy alkalmazással [(többféle ilyen password manager alkalmazást találni a piacon)].
Változtasson sűrűn jelszavakat!
Legalább azokon az oldalakon, ahol kritikus belépéseket vagy adatokat tárol mindenképp érdemes időről időre jelszót cserélni.
Soha ne használjon feltört programokat!
Mindig jusson eszünkbe, hogy nem véletlenül érhetőek el feltört programok a web sötét oldalán. Használatukkor adatainkkal vagy a gépünk erőforrásával fizetünk.
Frissítse sűrűn a használt programokat az eszközein!
Minden frissítéssel egy biztonsági rést zár be a gyártó.
Spam levelekkel nagyon óvatosan!
- Ellenőrzés: a legtöbb spamnél az email feladójának tűnő cím eltér a valódi feladótól. Ezt ellenőrizni tudjuk, hogyha megnézzük az email fejlécét (vagy egyes email programokban a forrását), ahol a "From", vagy az "Envelope-to" mezők eltérnek a valódi feladótól.
- a legjobb, hogyha bármilyen további kattintás helyett csak töröljük a spamet, vagy akár spamnek is jelöljük.
- ne nyissuk meg a benne található csatolmányt! Illetve bármilyen emailben lévő csatolmány előtt jusson eszünkbe, vajon nem egy spamről van-e szó, amelyet akár csalárd célból küldtek.
- semmiképpen se továbbítsuk a spamet.